شور شیدائی -اشعار Farzaneh Sheida

اشعار فرزانه شیدا - fsheida-f.sh

شور شیدائی -اشعار Farzaneh Sheida

اشعار فرزانه شیدا - fsheida-f.sh

کهکشان عشق

 
 

به شبـــی که بــی تو تنــها

خــلوتــی شبــــانه     دارم

هــــمه ی   ستـــار ه ها   را

مـن  بیــــاد ت  میشــمـارم

  مــانده  ایـن  دو دیــدهء من  

  هـــمره  ستــــاره   بیـــدار

 

با دلــی به غــم  نشـستــه 

هــمچنان ز غــصه   بیــمار

 

   نـــرود  ز  خــــاطر    مـــــن   

    یــادگار    عشـــق   دیـریـن

نشــــود  مـــرا  فــرامــوش  

آن   گــذشته های  شیرین

 

   آســــمان   پــر   ستــــاره   

   چــون بــوّد  هــمیشه دائر

نـــرود    کـــلام      یـــارم 

بـــدمی مــرا ز  خــاطــر 

گفتـــه ی او : کـه هـر ستـــاره

 مــظهری ز     مـهربانیسـت

 

  مــظهر   عــشق مــنو تـــو 

کـه  هـمیشه جـاودانیسـت

گفتــه : هـر کجا  که بـاشـم

بــا   تـــواُم  یـــگانه یــــاور    

بــه  ستـــاره ها  تـو  بنـگر 

و   مــــرا  بخـــاطــر     آور

هـــر ستـاره  یادگاریـســت   

یـــادگـــاری  از  مــــــحبت

 

کــــهکشان  آســـمان  را 

ضـــرب  کــن   به بینـهایـت

 

هــــر چه ضــرب آن درآمـد

 مـــیپـرستــمت بـدان حّــد

اگـــر  این  ستـــاره ها  را  

بتـــوان   شــمار ه ای  زد

گفتــــه  او  بـــمهـربانــی:  

تـــوئی  تــا  ابـــد عـــزیــزم

 

خــواهم  ایــن ستـــاره  ها را 

کـــه    بپـــای    تــو   بــریــزم

 

 

آه ای ستــــاره ی شـــــب 

ســخنش بــمانده در گــوش

 نشــــود   کــــلام    یـــارم

 بـدمــی مــرا   فــرامــوش 


و تــو ای  یــــگانه یـــاور   

 گـرچـه عشـق ما فنـا شـد 


لیـــکن این ستـاره ی شــب

خـــود   بــجان مـن   بلا  شد


دیـــدنش بـــهر    زمـــانــی   

   دل     عــــاشقم   بســوزد


کــه چـــرا   بمــرگ  عــشقم

 او بــــدون   غــــم     فـــروزد


مـــنو تـــو اگــر جـــدائیــــم  

آســـمان  همیشه باقیـست

  

گـــرچــه خــلوت مـــنو  تــو

با بـد  هــمیشه    خـالیــست

 

نــیستـــی    که   تا ببیـــــنی 

(بی نهایتی  )    دگر   نیســــت

 

ضــرب صد ستاره چون شــد

از  مـــحبتی     خبــر  نیــست

 

نیــــستی      کــه    تا   ببینـــــــی

بی تو شب چه سوت و کور اسـت

 

گــــرچــه      قـــلب    آسمـــانی

از ستـــاره  پــر  ز نــور    اســـت

  

نیســــتی کــه  تــا    ببینــــی

بـــی تو     خــلوت    شبــانــه 

 

شــده    آتشــی       بــــجانــم 

کـه     کـــشد    ز  دل   زبـــانـه

  

    معنــی ابــد چــو    جــستم    

قـــلب     نـامـــراد      ویــــران 

 

گـــفته    بهـر     مـا    ابــد  بـود 

لـــحظه  ی  غــــمین    هــجران 

 

  بــی تو  امــشب  از   ستــاره    

دل    آســـمان       درخـــــشـد

 

و   نــــگه    ز    اشـــکهایـــم 

 بـــه رخـم  ستــاره   بــخــشد 

 

آســمان  هـــمیشه بــاقیـــست 

قـــلب  مــن  فقـــط  فنــا  شـــد

 

آســـمان   بــه   نـزد   کـــوکــب 

دل  مـــن  ز تـــو  جـــدا  شــد !

 

      

بهمن ماه ۲۱/۱۱/۱۳۶۱جمعه

  سروده فرزانه شیدا

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
محمد دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:05 ق.ظ http://www.tanahotak.blogfa.com

سلام فرزانه جان
واقعا شعر قشنگی بود من که از این شعر خیلی لذت بردم
یه خواهشی ازت دارم
من به شعر گفتن خیلی علاقه دارم اگر تونستی به وب من یه سری بزن و نظرتو در باره شعر های که خودم گفتم برام بنویس
البته من خیلی تازه کارم
ممنون

فرزانه شیدا سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:57 ق.ظ http://fsheida.blogfa.com

آقای محمد وبلاگی به ادرس داده شده پیدا نکردم لطف کنید ادرس رو مدد بزارید تا خدمت برسم شاد وموفق باشید

حسن چهارشنبه 15 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 09:33 ب.ظ http://www.hassanjado.blogfa.com

سلام.
امیدوارم که خوب باشید.
دیگه به ما سر نمی زنید؟
شعرتون قشنگ بود.
خوشحال میشم دوباره تو وبم نظرهای قشنگتون رو بخونم.
به امید دیدار.
یا علییییییییییی

مردی که شبیه هیچ کس نیست یکشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 05:53 ب.ظ http://dodle.blogsky.com

سلام

دوست من من به نظر شما در مورد نوشته هایم احتیاج دارم

لطفآ به وب من سر بزن و نظر بده متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد