شور شیدائی -اشعار Farzaneh Sheida

اشعار فرزانه شیدا - fsheida-f.sh

شور شیدائی -اشعار Farzaneh Sheida

اشعار فرزانه شیدا - fsheida-f.sh

پیمانه

 

 
پیمانه ای    ساقی  بده ،  تا من  شفای   دل   کنم
 
این قلب افسون گشته را ، از هجر او  غافل    کنم
  
جامی بده  مّی را بریز، امشب تو سر مستم   بکن

غافل مرا از خویشتن  ،  وز آنچه   که هستم بکن
 
جامم شده خالی ز مّی ، پیمانه ام  گشته  تهّی
 
پرکن قدّح ساقی که من، در آسمان یابم رهی
 
پیمانه ام   را مَشکنی ! مّی را مریزی بر زمین!
 
زیرا  به  قلب عاشقم ... مرحم ندارم غیر ازاین!!!
 
مستم ولی افسرده ام ، با غصه  مّی را خورده ام
 
از فرط  مستی  ساقیا  ، از یاد   خود را  برده ام

اما فراموشم    نشد،    درد   جدائی   ساقیا !!!
 
با جام لبریز از شراب  ، آرام  سوی  من  بیا
  
پیمانه ام را مشکنی،‌مّی را مریزی بر زمین
 
زیرا به قلب عاشقم، مرحم ندارم غیرازاین!!!! 
....

هرچند   لبریزم ز مّی ، اما  تو پرکن جام من
  
مستی بده بر جان من، بر این دل ناکام  من!!!!
  
خالی شده تنُگ  شراب...یک تنُگ دیگر هم   بیآر
 
خواهم ز مستی جان دهم ...راهی شوم بر آن دیار!!!
  
پیمانه ام را مشکنی،‌مّی را مریزی بر زمین
 
زیرا به قلب عاشقم، مرحم ندارم غیر ازاین!!!!
 
 ۱۳۶۱/۱۲/۲- اسفند ماه
سروده ی _ فرزانه شیدا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد